Monday, June 12, 2023

🇮🇱 וובינר מספר 121 - 11 ביוני 2023 - כ"ב סיון תשפ"ג

 

וובינר מספר 121 - 11 ביוני 2023 - כ"ב סיון תשפ"ג

שיעור על ידי הרב ישכר ברג

הערות: מיכאל כהן

עריכה: דבורה חנה

–––––––––––––––––––––––––

הרב ישכר ברג אומר את הבא: "אנחנו משדרים מהר הבית, המקום הקדוש ביותר בארץ! אני רוצה לשתף אתכם בשיעור מעניין מאוד שהרב נתן לנו, באנגלית (שזה לא קורה תמיד), ביום שלישי האחרון, י"ז סיון."

ברקע לפני השיעור: הרב ישכר ברג היה ממתין בחדר המתנה עם הרב אלדד שמואלי, צדיק שקשור לרב ולצדיקים נסתרים רבים.

הצדיקים דנו ביניהם, מי הוא המשיח, והם התנגדו זה לזה, לגבי מי הם מאמינים שהוא המשיח בן יוסף (מב"י), והמשיח בן דוד (מב"ד). רבי נחמן אומר בשיחות הר"ן, שיש צדיק אחד בדור, שהוא "בהחלט," כמוני ממש. הצדיק הזה הוא מב"י ומב"ד.

לפני עשר שנים, קיבל הרב ברלנד את נשמת משיח בן יוסף (MBY). למרות כל המחלוקת, הקטטות והאשמות נגד הרב, הוא קיבל גם את נשמת משיח בן דוד (MBD). שני הנשמות נמסרו באותו הזמן. גימטריה של רב אליעזר בן אתיאה היא "זה הוא MBY, MBD" - תרגום: "זה הוא MBY, MBD" - שניהם.

הרב אלדד שמואלי הוא צדיק גדול; הוא שומר על קבר דוד המלך.

יש 72 צדיקים בארץ ישראל - 36 מהם הם צדיקים נסתרים, ו-36 מהם ידועים. חלק מהצדיקים הנסתרים מתחבאים במערה ואנשים לא יודעים מי הם. צדיקים אחרים ידועים, אך הציבור אינו מכיר את גודלם! יש צדיקים שמסתירים את מעמדם האמיתי גם ממנם עצמם! ייתכן שתפגשו אדם בכותל ששואל על כסף, והוא עשה אחד מתוך ה-36, אך אף אחד לא יודע. הוא יכול גם להיות אחד מהם, אך הוא אינו חושב כך על עצמו... כלומר, להיות אחד מהצדיקים עשוי להיות מוסתר מעצמו.

הרב אלדד שמואלי מכיר רבים מהצדיקים והם נפגשים בסוד ודנים על האירועים הנוכחיים בעולם. נושא אחד שהם דנים בו לעיתים קרובות הוא המשיח. עם אלפי שנים שהעם היהודי מחכה למשיח, כולם מסכימים שהמשיח חי וכאן איתנו.

לרוב הצדיקים אין ברורות מי הוא המשיח. רבים מהם אומרים שהמשיח הוא הרב אליעזר ברלנד. חת"ם סופר אמר: "יש צדיק אחד בכל דור שהוא נושא נשמת משה רבינו וראוי לגאול את הדור". על פי רבינו נחמן, ב"שיחות הר"ן", יש צדיק אחד שיש לו את שתי הנשמות, כלומר נשמת משיח בן יוסף ונשמת משיח בן דוד.

הרב ברג ממשיך: "אמרתי לרבי שמעון, כשהיינו ממתינים להיכנס לשיעור: אני מבין שהרב (הרב אליעזר ברלנד, שליט"א) הוא גם אליהו הנביא. הספרים אומרים שנשמת אליהו נכנסת לתוך צדיק חי, שלושה ימים לפני הכרזת המשיח. אז הוא מכריז על המשיח ונשמות משיח בן יוסף ומשיח בן דוד נכנסות לאותו הצדיק".

הגיע הזמן של הרב להתחיל את השיעור וכולנו רוץ לחדר — ובצורה מדהימה, הרב מדבר על אליהו הנביא.

הרב אומר: "בקבוק המים הזה תפוג 604, מה זה 604? 604 זה אליעזר ברלנד".

הרב בבירור מחזק כי יש לו נשמת אליהו הנביא.

הרב ממשיך: "לא היה גשם, מצורה, שלוש שנים. זה היה נורא, אני נמוך מזה! לא היה מים בנהר! אליהו לא ידע מה לעשות. ההוראה של השם לאליהו הייתה - לך אל נהר הירדן (השם מדבר תמיד עם הרב אליעזר ברלנד)".

הרב ברלנד ממשיך: "הם פיצו את הסכר! הרוסים פיצו את הסכר!" הרב ידע על ההרס של סכר קחובקה ב-6 ביוני, שקרה בבוקר באותו היום של השיעור, אך החדשות עדיין לא הודעו לציבור! שעה לאחר סיום השיעור, היא פורסמה בחדשות! הרב תרגם את "סכר" מעברית לאנגלית - זה אומר סכר.

באותו היום, הרוסים פיצו את הסכר באוקראינה והצפיפה את כל העיר. הם פיצו את הסכר! המים הגיעו ושטפו את כל היישובים והערים באזור זה. הם פינו מיידית את האנשים!

הרב ממשיך: "למה הם לא יכולים פשוט להביא את המים לכאן! אני צריך את המים! כל המים יגיעו לכאן! היה מחסור במים שלוש שנים. הם פיצו את הסכר! המים יגיעו לכאן!"

הרב חוזר לסיפורו של אליהו הנביא: העורב לא היה לו מים לשתות ולא מזון לאכול. אחאב היה הצדיק הגדול ביותר. לא היה צדיק כמו אחאב! אחאב הלך אל יהושפט, חתןו. אחאב הפך להיות צדיק גדול.

נבות היה החתן של השכינה. הרב אמר לאחאב, אם אין לך אישה, אתה לא יכול לבוא איתי, כל אחד כאן חייב להתחתן. לכן, הוא (אחאב) לקח את אחותו של יהושפט והתחתן. הוא התפלל והתענה ימים רבים. עד גיל 30 אחאב היה רשע. אז הוא התחתן ומגיל 30 עד גיל 100, אחאב הפך להיות צדיק.

אז הרב הצביע לרבי י. ברג ואמר: אולי הוא למד בישיבתך? הוא היה לו הצלחה רבה בישיבה הזו! אף על פי שאחאב היה איש רשע, המטבח שלו היה כשר. העורבים הגיעו וקחו את האוכל ממטבחו והביאו לאליהו כדי להאכילו.

לחם, מים, בשר, עוף, המבורגר, בשר - בכל יום 3 המבורגרים. אליהו הנביא אמר שהוא חייב ללכת אל אלמנה (הצרפית) שאין לה אוכל, אין לה מים, והיא גרה ליד צידון. אליהו הלך אל האישה הזו.

הדבר הגדול ביותר הוא לעבוד ולתמוך בתלמידי ישיבה. זבולן הגיע לרמה הגבוהה ביותר של "כתר", רמת העטרה, על ידי תמיכה ביששכר! זבולן נתן את כל הרווח שלו ליששכר והוא חילק אותו לארבעה אנשים. (אז הרב הצביע לאחד המשתתפים בשיעור ואמר "כמוך, כמו מה שאתה עושה".)

בכל יום כשאחאב, שהיה שר הצבא, היה מכבש ערים חדשות, הוא סיפק לכל עניי ישראל. אף אחד לא היה מתעניין, הוא נתן לכולם לאכול!

אליהו הנביא אמר לה'שם: לך אל האלמנה הזו (אישת צרפת), שאין לה כרגע אוכל, שתיה, שמן או קמח. צפחתה תמלא בשמן שלא יתמעט אף פעם (צפחת השמן לא חסר - הצפחת של שמן שאינה נתמוכת!). הוא נתן לה מספיק קמח לכל הדורות (כד הקמח לא חלט)!

הרב מבקש מכולם לומר תפילות לפרנסה! אתם יכולים להתחבר לצפחת שאינה נגמרת! אז תוכלו להיות עם כסף בלתי גמיש! כפי שאליהו הנביא הבטיח.

הרב אומר שכל אחד צריך לתת את הכסף שלו לישיבת הדוברת באנגלית. דומה לברכתו של אליהו לאלמנה, הצפחת לעולם לא תתרוקן! "תמיד תהיה צפחתך מלאה לכל הדורות!"

מיליארד דולרים ביום! אם תתרום דולר אחד ביום תרוות מיליארד דולרים ביום!

לכן במהלך השיעור הזה, הרב קישר הכל כל המקרים:

הראה שיש לו נשמה של אליהו הנביא - הוא אליהו הנביא.

הוא ידע על האפיציה של הסכר באוקראינה לפני שהסיפור פורסם.

אליהו הנביא נותן ברכה - כל מי שמתרומם לישיבה יעשה רווחים רבים מאוד. לפחות דולר אחד ביום.

רבינו נחמן נתן ברכה לתלמידיו שלא יהיו עשירים, מפני שברכת העושר קשה מאוד להתמודד איתה. בכל זאת, בכל דור ישנה עשיר אחד שמשימתו לתמוך בקהילה ולתרום את כל מה שיש לו לקהילה.

התלמידים בישיבה זקוקים למזגן, לאוכל טוב, לשלוש ארוחות ביום לאנרגיה ולכוח ללמוד. הם זקוקים לחשמל, לארונות בחדריהם, לכל מה שהם זקוקים.

התורמים זוכים להשתתף בזכות לתמוך בלימוד התורה ובתלמידי התורה העניים של ירושלים - המקום הקדוש ביותר בעולם, מקור כל הזהב והכסף.

הרב אומר שהשם יכול לספק שפע אינסופית, ולכן הרב כותב תפילות גדולות:

" רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם כֹּל יָכוֹל  -  זַכֵּנִי מיליון אירו בכל דקה ובכל שנייה. השם יכול לתת שפע אינסופי (שפע). אנחנו נודה לך - בכל לבנו, 248 גידים ו-365 גידות, ובראשי הרמות הנשמה. השם הוציא אותנו ממצרים בזהב ובכסף."

הכסף הזה לא גרם להם נזק, לא צריך להיות חשד (חשש) לגניבה (גזל) והם צריכים להיות טהורים.

בשמים, כאשר אדם הולך לדין בפני ה', בעזרת השם, בגיל 120, הגמרא אומרת ששואלים את האדם: "האם ניהלת את עסקיך באמונה, באמונה בה'?" זה אומר שאתה לעולם לא מפסיד בכל פעולה שעושה בשם השמים - למשל, תתן צדקה.

אליהו נתן לאלמנה (הצרפתית), ברכה של שמן שאין לו קץ. היא יכולה לספק לעולם כולו שמן. הייתה לה את מאגר השמן הגדול ביותר בעולם כולו! גם הקמח לא נגמר. צינור אין קץ של שפע ועושר משמים.

יש אלה שהשאירו מאחור את כל העושר והתהילה שלהם כדי לבוא וללמוד תורה. יש לנו כאן מוזיקאי מפורסם, והוא מתקרב כדי ללמוד תורה! אם אתה תומך בישיבה, יש לך את ברכת אליהו הנביא. לאחר מכן, כל הכסף מחלקים בין העניים של ירושלים. ימידים רעים תמיד יחיו בירושלים.

–––––––––––––– !!!!

השיעור נגמר עם שיחת טלפון לצדיק אלדד שמואלי. הוא אומר לנו.... "עם ישראל - בכל מקום שתהיו - בשעה האחרונה, דיברתי עם מספר אנשים וזה רק עניין של זמן עד שיהיה שינוי גדול מאוד בכל העולם, בכל היקום וגם בחיי הפרטיים שלנו."

כל אחד רואה שהעולם יציב מאוד. ראשי ממשלות המדינות אינם אמינים, וזהו תחילת מלחמת העולם השלישית. מדינות ה- NATO קונות כל סוגי הנשק ומתכוננות למלחמה הזו. הרבה יותר ממה שקורה כעת בין רוסיה לאוקראינה. הנשק אינו כמו הנשק הישן של מלחמת העולם השנייה, שהיה כמו משחק. כעת, הנשק והפצצות הן הורסות, זה אינו משחק.

"גם ישראל עצמה נמצאת בסכנה גדולה מאוד. מבפנים ומבחוץ ובתוך כך... הערבים והערב רב שרוצים להלחם בנו ברוחנית. כל עם ישראל נמצא בסכנה גדולה מאוד. גאולת משיח היא עתידה להתגלות בקרוב, כמה זמן עוד אנחנו לא יודעים. אף אחד אינו יודע. לפני שאישה לוקחת ילד, חיל הלידה הם החזקים ביותר."

הסכנה העיקרית היא שיצאנו מהקדושה. תעשו תשובה, התעוררו! אין לנו שנים או חודשים או שבועות, אף אחד לא יודע את הזמן, אך תעשו זאת עכשיו, תעשו תשובה, חשבו על כל מעשה שעשיתם שגוי. חשבו! התחילו עם הראש, אז עברו לעיניים, ואז לאזניים, אף אף, וחשבו על כל חלקי הגוף שלכם, והיפכו, עשו תשובה.

אם תעשו תשובה, אז אתם במקום בטוח, זה יושיע אתכם. המקום הבטוח ביותר להיות בו הוא ארץ ישראל. המקום הבטוח ביותר הוא עם הקדוש ברוך הוא. בתחילת מלחמת העולם השלישית כל מקום יהיה במצב "בלאגן גדול", ארץ ישראל תהיה עם השכינה ותהיה מקום בטוח.

לפני ביאת המשיח, השכינה תעזוב את הגלות. דומה ל... המלך יש לו ילד שהתנהגותו רעה, והמלך שלח את בנו מחוץ לטירה, המלכה יצאה לדאוג לילד, לנסיע לפקדו כי המלך אמר כך. אנחנו הילד, בן המלך, אנחנו צריכים לחזור הביתה מהמקומות האפלים מאוד האלה, והמלך ישמור עלינו. לפני ביאת המשיח, השכינה תחזור לארץ ישראל ותעזוב את החו"ל. יהיה עוד אנטישמיות, ולא יהיה יישום מחוץ לארץ ישראל.

רבי אלדד שמואלי אז נתן לנו ברכה לחזור הביתה. עם ישראל חי (מהשיר של ר' קרליבך), מה זה אומר? שאנחנו צריכים לחיות. להיות בעלי אומץ מול שבעים העמים, לשחות נגד הזרם, הזרם מלא רצונות רעים. לשמור על שבת, לאכול אוכל כשר, לשמור על עינינו, לשמור על כיצד אנחנו טופלים בכסף ועוד. עם ישראל חי!!! להיות נגד כל יצר הרע.

כדי לבוא לישראל, אני מברך אותך למכור ולבוא. השאירו מאחור ושרדו. יהיה הרבה סכנה. לא יהיה מספיק מטוסים כדי לקחת מיליון יהודים, לקחת את כולם בו זמנית, אז תבואו עכשיו. קנו כרטיס ותבואו.

––––––––––

(לפני השיחה הטלפונית של רבי אלדד שמואלי, דיבר רבי ישכר ברג לכאורה על הדרכים השונות לתמוך ולתרום כסף לישיבה. אנא שקלו תרומה יומית!)

No comments:

Post a Comment